Vitamíny v ovoci

Co by mělo být základem každého zdravého jídelníčku? Je to samozřejmě ovoce. Proč? Jelikož obsahuje mnoho vitamínů. Ne každý druh je na tom stejně. Společně se proto podíváme na vitamíny v ovoci z toho pohledu, které můžeme zařadit mezi to takzvaně nejzdravější.

Jahody

Určitě ideální volba. Problémem jahod je to, že jejich sezona je celkem krátká. Během léta však není problém pořídit ty dovozové. Také je možné toto ovoce i zmrazit a tak ho využít i v zimě. Lákadlem je hlavně široká škála vitamínů, kde nechybí C, A, B, nebo i vitamín E. Dále nelze opomenout ani minerály, jako je draslík, zinek a další.

Jablka

Oblíbené ovoce. Hlavně proto, že jde také o typicky českou plodinu, kterou lze pořídit v různých variantách, a v sezóně za celkem příznivé ceny. Navíc lze jablka celkem jednoduše uskladnit, díky čemuž skutečně vydrží i několik měsíců. Díky tomu lze mít téměř každodenní přísun důležitého antioxidantu, kterým je vitamin C. Dále obsahují i prospěšnou látku zvanou pektin.

Hroznové víno

Díky možnosti dovozu není problém jeho pořízení kdykoliv v průběhu roku. A to v celkem dobré kvalitě, které se projevuje jak vzhledem, tak i chutí. Pořídit je možné jak klasické bílé, tak i červené. My více doporučujeme první variantu. Mezi klíčové vitamíny v ovoci tohoto druhu patří nejenom vyhledávaný vitamin C, ale je to také draslík, který zde má celkem vysoký podíl.

Meruňky

Jdeme opět na typické české ovoce. Pokud se ho hned nerozhodnete vypálit kvůli přípravě alkoholického nápoje, budete si moci užít nejenom jeho chuť, ale budete moci prospět i svému tělu. Je to hned trojice vitamínů, které meruňka obsahuje. Jsou to vitamíny A, B, C.

Ostružiny

Velmi specifické ovoce, kterému byste se však neměli vyhýbat. A to z důvodu, že vás zaručeně nadchnou svou chutí. Též vás nadchnou svým obsahem, kterým tělu skutečně prospějete. Sice jde o malé bobule, ale mohou nabídnout vitamíny C, B a také K.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *