Obsah proteinů v různých druzích mas

Proteiny neboli bílkoviny by měly být základní složkou lidské potravy. Mají velmi pozitivní vliv především na stavbu svalové hmoty. Jsou tedy základem při jakémkoliv aktivním životním stylu. Kromě mnoha jiných potravin jsou obsaženy také v mase. Jaký je obsah proteinů v jednotlivých druzích? Podívejte se.

Hovězí kýta

Určitě jeden z velmi dobrých zdrojů bílkovin. Nejenom, že je hovězí maso dobrým zdrojem železa. Zaujme i tím, kolik bílkovin obsahuje. Pokud si dáte porci o velikosti čtvrt kila, tak v ní najdete téměř 70 gramů proteinů. To je hodnota velmi dobrá. A je jedno, zda se rozhodnete s kýty připravit klasický steak, zda ji budete dusit, nebo si ji dáte ve formě tatarského bifteku.

Vepřová kotleta

Ani na vepřové maso nesmíme zapomínat. I to je dobrým zdrojem kvalitních bílkovin. Příkladem jen právě vepřová kotleta. Pokud ji na svém talíři najdete, můžete být z hlediska dodržení přísunu proteinů spokojeni. Když i zde odvážíme velikost o výši 250 gramů, tak z takové porce získáte celkem 78 gramů proteinů. Tedy více, než u hovězího.

Kuřecí prsa

Jako osvědčený zdroj bílkovin je pravidelně doporučováno drůbeží maso. Mezi to zaručeně nejznámější rozhodně patří kuřecí prsa, která zaujmou i minimálním obsahem tuku. Pokud se rozhodnete připravit si porci o hmotnosti 250 gramů tohoto masa, můžete se těšit i na pořádný příjem proteinů. Do těla jich totiž dostanete přesně 72 gramů. I to je celkem dost.

Krůtí prsa

U drůbeže ještě musíme zůstat. Konkrétně potom u krůty, jelikož ani ta není nijak špatná. Právě naopak. Musíme říci, že z hlediska obsahu proteinů, ale i minimální tučnosti jsou ideální volbou krůtí prsa. Jak jsou na tom s obsahem bílkovin? Úplně stejně, jako je tomu u masa kuřecího. Je tedy jedno, jaké z nich si dáte. Příjem bude stejný. A to přesně 72 gramů na každých 250 gramů tohoto druhu masa.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *